Bezoek - Reisverslag uit Birkirkara, Malta van Thomas Kools - WaarBenJij.nu Bezoek - Reisverslag uit Birkirkara, Malta van Thomas Kools - WaarBenJij.nu

Bezoek

Door: ThomasKoolsZC

Blijf op de hoogte en volg Thomas

07 Februari 2012 | Malta, Birkirkara

Hallo allemaal!

Na lange tijd deze keer weer een verslag. Afgelopen twee weken heb ik met een glimlach het weer van Nederland gekeken. De weerberichten zijn leuk, net als de foto's dat jullie aan het schaatsen zijn, er veel te veel sneeuw ligt en er zelfs aan een elfstedentocht wordt gedacht. Het weer hier is ook erg koud, het komt af en toe onder de 10 graden laatste dagen. Gepaard met veel regen en hagel, waarbij de straten zoals vanouds onderstromen.

In de laatste weken hebben we 2 keer bezoek gehad. Allereerst van onze leraar meneer Janssens, waarmee we nog uit eten zijn gegaan en hij ons apart heeft bezocht op onze stagebedrijven. Voor hem natuurlijk een leuk uitstapje en het visueel in beeld brengen met wat voor soort bedrijf ik nu elke dag m'n uren doorbreng was leuk om te doen.

Het tweede bezoek was van Wessel Boor, die voor een weekendje even langskwam om Malta weer even te ervaren. Vorig jaar heeft hij hier ook stage gelopen en dat is niet onopgemerkt gebleven. Ik liet mijn foto aan een collega van me zien, die hem nog herkende. Het bedrijf waar ik stage loop was oorspronkelijk een partnership. Hun hebben die samenwerking beeindigd. Die partner is zelf een bedrijf begonnen, en daar heeft Wessel Boor dus zijn stage vorig jaar gelopen. Nog maar even een teken dat het eiland helemaal niet groot is. Zijn bezoek was trouwens erg prettig en we zijn nog even gaan feesten in Paceville, bij St. Julians. Een van de leukste weekenden van dit weekend. Wessel, als je dit leest, bedankt voor je bezoek!

Op het stagebedrijf verloopt alles zoals het zou moeten gaan. Alles wat ik erover kon vertellen heb ik gedaan. Er komt automatisme in de dagen en de tijd is voorbij gevlogen als ik er zo over nadenk. Ik moest afgelopen week terugdenken aan wat Tim Ernest en Ben Vriends tegen me hadden vertelt in de kleedkamer de avond voor ik wegging (die zelf naar Kenia en Curacao zijn geweest voor buitenlandse stage). Op het begin voel je nog een toerist, dat is ongeveer 2 weken zo. Daarna begin je aan het leven gewend te raken en ben je echt inwoner. De laatste twee weken besef je je ineens hoe snel dat de tijd wel niet is gegaan in de tussengaande periode en de dagen dan wel iets langzamer voorbij gaan. En ik moet zeggen, ik kan me er ook helemaal in vinden.

Vervolgens wil ik het nog even over het bemiddelingsbureau Future Focus hebben. Er zijn nieuwe meiden in ons huis gekomen. Welgeteld 3 dagen van te voren werden de eerste huisgenoten op de hoogte gebracht. Vreemd genoeg heb ik geen telefoontje, maar dat kwam de volgende dag toen ik bij een klant op bezoek was met mijn collega. Met de boodschap dat ik zo snel mogelijk de kamer uit moest om plek te maken. Toen ik echter op mijn stagebedrijf terugkwam had ik een mailtje gekregen dat mijn spullen op de kamer bij Wessel waren gegooid. Ik werd dezelfde dag dat ik persoonlijk kreeg te weten dat er nieuwe mensen in huis kwamen eigenhandig verhuisd door het bemiddelingsbureau. Niet veel later kreeg ik een telefoontje van Wessel die zich afvroeg wat de beste mensen zich bezielde om mijn spullen op deze manier te verhuizen. Hij heeft vervolgens een mailtje gestuurd naar het bureau. Later kwam ik erachter dat zoiets niet in het contract staat en je zelfs pas de dag van te voren uit de kamer hoeft weg te zijn. Dus daar was op zijn zachtst gezegd niet blij mee. De meiden kwamen op die zondag aan en moesten maandag naar Future Focus. Daarin vond ik de ideale gelegenheid om mijn zegje nog even te doen, alleen was de persoon verantwoordelijk hiervoor niet aanwezig dus heeft een medewerker mijn verhaal aangehoord. Was trouwens ook makkelijk voor de meiden, die natuurlijk geen flauw benul hadden waar ze heen moesten en welke bus ze moesten hebben.

Het is nu trouwens best druk in huis met 9 mensen. Gelukkig kan iedereen het goed met elkaar vinden in huis en zijn we ook nog samen uit geweest, het weekend dat Wessel hier ook nog was.

Qua training is het laatste weken niet super gegaan. Ik noemde vorige keer al dat lichte irritatie op mijn scheenbeen. Die was toen erger geworden. Een week totale rust moeten houden (ik dacht dat ik gek werd) en daarna rustig de training kunnen hervatten. De training gaat nu weer naar behoren, alleen zou het me niet verbazen als ik ingeleverd heb in vorm. Gisteren ging het goed met de training, dus dat geeft wel vertrouwen naar komende zondag, de 10 kilometer van Attard staat dan op het programma. Wederom wordt deze wedstrijd 's morgens gelopen, omdat het verkeer hier anders niet meer te regelen is blijkbaar. Ik ben blij dat het de komende wedstrijd de afstand gangbaar is en ook een beter indicatie geeft waar ik nu na een winter trainen op Malta sta.

Ik hoop dat jullie een beetje genieten van het winterweer in Nederland en vooral dat het over twee weken weg is als ik terug ben! Ik ga sowieso nog een winterjas, een muts en handschoenen nodig hebben als ik terug ben in Nederland.

Komende zondag maak ik een verslag van de wedstrijd.

Tot dan,

Thomas

  • 07 Februari 2012 - 16:44

    Liseth:

    Hoi Thomas,
    Ja nog even en je bent weer thuis, het gaat echt aftellen. Jammer voor je dat het weer voorbij is, maar je moet maar zo denken de tijd is gevlogen dus heb je een mooie tijd achter de rug.
    Zondag je laatste wedstrijd in Malta, een mooie afsluiting denk ik zo.
    En wie weet wordt er zondag de elfstedentocht gereden, ik denk dat je in Malta ook wel er iets van mee zal krijgen via het nieuws.
    Oja, je winterjas brengen we mee.
    Tot al heel snel!
    X mama

  • 07 Februari 2012 - 20:01

    Dick Ringelberg:

    Hoj Thomas,

    Wederom een fraaie beschrijving van je Malthese stage. Zelf ontloop ik EN de Elfstedentocht EN de Carnaval door overmorgen naar Santiago (Chili) te gaan. Veel succes met de laatste 10 km. wedstrijd op je tijdelijke eiland. We zien elkaar ongetwijfeld op 4 maart weer.
    Geniet nog van je laatste 12 dagen!
    Dick

  • 08 Februari 2012 - 14:05

    Gemke Paulus:

    Hey,

    Ik was aan het rond kijken op internet zoekend naar medestudenden zoals ik. Studenten die hier hun studie of stage doen.

    Ik ben nu sinds 2weken in Malta en blijf tot en met 31 juli. Ik woon in Kappara en loop stage in Saint James hospital in Sliema op de afdeling fysiotherapie.

    Hoe bevalt jou Malta tot nu toe? En wat studeer je?

    Groet, Gemke

  • 09 Februari 2012 - 08:06

    Tim:

    Jooh Thomas,

    Goed om te lezen dat je weer back in training bent en klaar aan het stomen voor je 10 kilometer. Mocht het niet helemaal lopen als van te voren voorspeld dan is dat logisch. Geen stress, dat gaat weer helemaal goed komen! Met jou motivatie en inzet is nooit iets mis geweest en een rustweekje is ook niet slecht voor je.
    Wel raar hoe het allemaal gelopen is met die dames die in jullie huis kwamen. Gelukkig alles opgelost zo te lezen?
    Geniet er nog even van als INWONER van Malta ;) en kom dan maar rustig weer als toerist naar Nederland om te genieten van het winterse weer.
    Goed nieuws vanaf aankomende Zondag gaat het dooien en gaan de temperatuur weer naar boven 0.

    Tot snel, Greets Tim

  • 10 Februari 2012 - 19:30

    Peter:

    Hallo Thomas,
    De laatste loodjes voor je naar Nederland komt, ik hoop dat je een goede plannen voor de rest van het jaar hebt gemaakt voor school en voldoende ervaringen hebt opgedaan daar om je de rest van je leven aan terug te denken en of je in het buitenland wil werken?
    Morgen doe ik ook mee aan een toertocht op de binneschelde 5 km per ronde, ik heb inmiddels voldoende trainings uren op zitten, om daar een paar mooie rondes te rijden, vandaag op de kruisbeek geschaatst, pannehoef 4 uur, veel sneeuwijs, maar na morgen fini met de winter?
    tot zondag avond en geniet nog even..

  • 10 Februari 2012 - 19:35

    Pa:

    o ja en zondag succes bij de wedstrijd, niet forceren
    haudoe

  • 12 Februari 2012 - 17:35

    Opa En Oma Sprundel:

    Thomas bij jou schiet weer goed op je bent weer zo thuisen dan is de winter hier weer weg
    wij zijn vandaag naar carnaval geweest maar het was er goed gezellig
    Thomas als je terug bent dan zien we Jou weer wel verscheinen.
    Groetjes van Opa en Oma uit Sprundel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Birkirkara

Thomas

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 20304

Voorgaande reizen:

11 November 2011 - 19 Februari 2012

Stage in het buitenland met Zoomvliet College

Landen bezocht: