''Ik ben terug over 35 dagen'' - Reisverslag uit Birkirkara, Malta van Thomas Kools - WaarBenJij.nu ''Ik ben terug over 35 dagen'' - Reisverslag uit Birkirkara, Malta van Thomas Kools - WaarBenJij.nu

''Ik ben terug over 35 dagen''

Door: ThomasKoolsZC

Blijf op de hoogte en volg Thomas

15 Januari 2012 | Malta, Birkirkara

Hallo iedereen!

Wat gaat de tijd toch hard. Zo hard dat ik vorige week niet eens wat neergeschreven heb. Precies vandaag over 5 weken ben ik terug. Er staan al dingen op de planning voor als ik terug kom, zoals verplicht carnavallen.

Op stage gaat alles prima, heb me nog geen moment verveeld. Vorige week hebben we veel besteed aan balansen. Deze week nog steeds veel administratieve taken die gedaan moesten worden. Ben reeds aan de assignments begonnen, wat echt een kwestie is van de informatie in m'n hoofd omzetten naar tekst en dat gaat tot nu toe erg goed. Dit moet ik echter wel in de weekenden doen, waardoor ik nog steeds weinig tijd krijg om ander schoolwerk te maken.

Trainen gaat hier z'n gangetje, over een maand neem ik deel aan een 10 km wedstrijd die begint in Attard. Wel begint het constant op de weg en af en toe op de baan door te wegen op m'n benen. Daarom had ik gisteren geprobeerd een alternatieve training te doen, dus ik ben gaan zwemmen in de zee. De zeetemperatuur was ongeveer 17 graden, wat gelijk staat met de temperatuur hier op dit moment. Het was nog steeds redelijk fris om te zwemmen en Maltese vrienden verklaarden me voor gek dat ik was gaan zwemmen. (Die lopen hier nu dan ook met een winterjas rond, om een indicatie te geven). Die training voldeed echter ook niet aan mijn norm, waar ik nog steeds wat last had van de schenen. Misschien komende dagen even wat rustiger aan doen. Het bos in Nederland wordt dus door mij gemist hier. Ook de vaste 3 groepstrainingen met LTV mis ik, hoewel ik af en toe nog wel eens wat trainingen samen met een vriend van me doe.

Oftewel, wat sommige dingen betreft heb ik wel weer zin om naar Nederland toe te gaan, voornamelijk voor vrienden, familie en het bed thuis. Van de andere kant wil ik hier nog niet weg, de mooie omgeving, vriendelijke mensen die makkelijk zijn in de omgang. Hoewel ik nu op 2/3 van de stage zit, heb ik het idee dat het toch in een afrondende fase zit. Gelukkig nog genoeg om naar uit te kijken. Wessel Boor, een klasgenoot en vriend van ons komt nog naar Malta. Na zijn stageperiode vorig jaar wilde hij graag even terug naar het eiland. Iets wat ik heel goed kan begrijpen. Ik ga komende zomer met mijn zus Suzanne terug naar Malta, om haar het eiland te laten zien, iets waar ik nu naar uitkijk. Ik ken inmiddels het gehele eiland en weet elke plaats te benoemen waar we doorheen rijden. Weet ook een groot aantal mooie plaatsen op het eiland, die ik zeer zeker met m'n zus weer ga bezoeken.

Tot volgende keer,

Thomas

  • 16 Januari 2012 - 10:35

    Liseth:

    Lekker temperatuurtje daar, en ach in zee zwemmen met deze temp, dat doen we in Nederland toch ook!
    Ik weet inmiddels dat je het goed naar je zin hebt, op het eiland en je stage, je gaat niet voor niks terug naar Malta om Suzanne dit ook te laten zien. Het is altijd handig om een goede gids bij te hebben. Het zal dan wel heel anders zijn, zomer, veel toeristen enz. Maar wel leuk want je weet inmiddels de mooie plekjes
    Het is nog iets meer dan een maand, verrassend dat je er al naar uitkijkt om thuis te komen, met zo'n mooi eiland daar. En je weet wat ik gezegd heb, tegen de tijd dat je thuis komt ligt er een dik pak sneeuw! Heb je toch nog even winter!
    Tot je volgende blog.
    X Mama

  • 16 Januari 2012 - 11:00

    Peter Kools:

    Je hoeft niet veel te missen hier , behalve een feestje misschien, geniet er nog maar even van, want voor je het weet is het voorbij.
    Zorg dat je "bij" bent met je studie, dan heb je als je terug bent, je tijd vrij te besteden.
    Hier moet de winter nog beginnen, dus zet je maar schrap voor de thuiskomst,
    Ik begrijp dat je plant om terug te gaan in zomer met Suus, dus goed nieuws, dan moet het leuk zijn daar.
    Ik ben inmiddels ook een ander werktraject ingeslagen , veel typewerk(dat besteed ik uit)
    Tot de volgende keer.. EN ENJOY!!

  • 16 Januari 2012 - 19:44

    Dick Ringelberg:

    Hoj Thomas,

    Bedankt voor weer zo'n mooi en openhartig verhaal. Dankzij jouw stage krijgen we hier in Nederland, waar het vannacht voor het eerst sinds lange tijd weer gevroren heeft, een goede indruk van dit Middellandse Zee-eiland. En dan die LTV-trainingen en variabele ondergrond, da's toch lastig te simuleren op Malta blijkbaar.
    Die 10 km. wedstrijd, kan je daar wat meer over vertellen? Geaccidenteerd parkoers, neem ik aan. Komt die loop in aanmerking voor eenschrale 36-er?
    Tot over een week of zeven, want ik vertrek 9 februari voor 3 weken naar Chili!

    Groet,
    Dick

  • 16 Januari 2012 - 19:55

    Thomas Kools:

    He Dick,

    My pleasure. Ja, die 10 kilometer is uiteraard op geaccidenteerd parkoers. Het eerste gedeelte is wat meer vals plat heuvelop, geen echte grote heuvels erin gelukkig. Tweede deel gaan we nog een stuk over een stuk heen waar we met de Mdina 2 Spinola ook overheen zijn gegaan, en dat is vals plat naar beneden. Ja, tot voor kort dacht ik dat er nog wel een sub 35 in zat. Alleen ik heb wat last nu van de schenen, dus moet even rusten en die benen laten herstellen. Over een paar weken dus even een schatting gaan maken wat we gaan lopen denk ik. Hoop nog steeds voor die sub 35 te gaan!

    Pa, Ma, ik zet me inderdaad al schrap voor de Nederlandse winter, het is nu nog veeel te zacht bij jullie. Hoop dat jullie eerst nog een goede winter krijgen voordat ik terug kom, alles wat jullie krijgen, krijg ik niet meer, hahaha. Neem maar een winterjas en m'n handschoenen mee als jullie me op komen halen! Zal ze wel nodig hebben denk ik

  • 17 Januari 2012 - 06:32

    Thomas Kools:

    sub 36 bedoel ik natuurlijk, zat te denken aan een 35:40 oid

  • 19 Januari 2012 - 08:21

    E. Janssens:

    Tegen de tijd dat jij terugkomt is hier vast de lente begonnen, kun je hier meteen verder zonder jas!

  • 21 Januari 2012 - 21:41

    H. Oomen:

    Genoeg plannen! Ben benieuwd welke tijd je gaat behalen op het Maltees parcours.
    Ik wens je nog een paar mooie weken toe daar.

  • 13 Mei 2012 - 22:46

    Michael:

    nr uno en gianpula moet je zeker doen in de zomer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Birkirkara

Thomas

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 20325

Voorgaande reizen:

11 November 2011 - 19 Februari 2012

Stage in het buitenland met Zoomvliet College

Landen bezocht: