Wedstrijdverslag 10 km of Attard - Reisverslag uit Birkirkara, Malta van Thomas Kools - WaarBenJij.nu Wedstrijdverslag 10 km of Attard - Reisverslag uit Birkirkara, Malta van Thomas Kools - WaarBenJij.nu

Wedstrijdverslag 10 km of Attard

Door: ThomasKoolsZC

Blijf op de hoogte en volg Thomas

13 Februari 2012 | Malta, Birkirkara

Hallo allemaal!

Iets later dan ik het werkelijk had willen schrijven maar er kwamen nog wat dingen tussen.

Wederom was de wedstrijd op Malta in de ochtend. Hier wordt blijkbaar heel bewust voor gekozen, omdat er dan weinig verkeer is. Daarnaast weer op zondag, wat het nog net wat minder druk maakt qua verkeer. Ver voor de wedstrijd had ik al met Darren het parkoers verkend, nu ongeveer een maand geleden. Het parkoers liep van Attard naar Ta'Qali, de weg om het nationale stadion heen richting de weg van Mdina naar Attard. Laatste stuk was dus al bekend terrein van de Mdina 2 Spinola wedstrijd. Heuvelachtig parkoers, zoals dat volgens mij hier ook niet anders kan. Het eerste deel vooral heuvelop en vals plat omhoog tweede deel vlakker en heuvelaf met op ongeveer 9 kilometer nog een pittig klimmetje erin.

Verder was de voorbereiding van deze wedstrijd niet erg voortvarend. Door het vele trainen op de weg, waren mijn schenen min of meer overbelast. Rust moeten houden en rustig terug op moeten bouwen. Dit was een week nadat we de verkenning hadden gedaan. Balen dus, geen specifieke training meer kunnen doen in die 3 weken. Voelde me wel goed in de laatste week voor de wedstrijd en de benen konden de belasting weer hebben, dus ben ervoor gegaan.

De start was erg smal deze keer. We starten gewoon in een straat waar ze van te voren nog even met een spuitbus start en finish hadden weggezet. Ik wist dat het niet de eerste keer dat ze deze wedstrijd organiseerden dus er maar vanuitgaande dat de afstand (op enkele meters na) klopt. Weer een leuke Maltese toespraak gehoord vlak voor de start van de wedstrijd, waar ik nog geen 10% van begreep. 'Zonnig weertje' dacht ik nog.


Toen kwam de start, moest daarin snel positie kiezen omdat het er dus zo smal was. Zo gezegd zo gedaan, maar achteraf gezien de eerste 2 kilometer te hard gegaan. Daarna wat getemporiseerd en in een groepje van 4 gerouleerd om het tempo op niveau te houden. Ongeveer bij 6-7 kilometer begon ik te merken dat de benen bij lange na niet genoeg belastbaar waren. Op de tanden bijten en nog even doorgaan, in dit stuk kwam er gelukkig wat heuvelaf. De Maltese atleten zijn nagenoeg allemaal kleiner als ik, dus kon ik daar met m'n lange benen nog wel m'n voordeel uit halen.

Wat ik ook wederom als prettig ervaarde is dat ik het parkoers goed kende in dit deel. Wist precies welk bochtje ik hoe aan moest snijden. Laatste 2 kilometer ging het het heuvelaf met het kleine klimmetje er nog in. Heuvelaf kon ik nog goed tempo maken en heb ik het idee dat ik nog wel wat heb goedgemaakt. Het klimmetje daarna was pittig te noemen. Gelukkig daarna een klein afdalinkje nog voordat we op het vlakke stuk weer dichtbij de finish kwamen. Eindtijd over 10 kilometer: 37.13. Ik duizelde een beetje, plotselinge hitte door de zon die deze ochtend goed aanwezig was voelde ik even. Toch had ik het gevoel dat ik alles had gegeven wat er voor 12 februari 2012 in de benen zat want ik moest toch even op de grond gaan zitten na de finish om bij te komen.

Na de finish een tas gekregen met allerlei spullen van sponsors. Inclusief een vaasje (ja, een vaasje) als aandenken voor de wedstrijd. Ik heb nog geen foto's maar die volgen!

  • 13 Februari 2012 - 21:11

    Liseth:

    Leuk verslag, vooral de prijzen, een vaasje, hoe komen ze erop!
    Toch wel anders dan het vlakke Nederland, ben wel benieuwd hoe het met de benen zal zijn als je weer thuis kan gaan trainen.
    X mama

  • 14 Februari 2012 - 23:27

    Nicoline Franken:

    Hoi Thomas,

    Een mooi verslag! Goed gedaan! Ook gezien de andere omstandigheden dan in ons landje.
    Je zal veel ervaring opgedaan hebben!
    Ben heel benieuwd alles te horen als je weer terug bent.

    Groetjes,

    Nicoline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Birkirkara

Thomas

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 20325

Voorgaande reizen:

11 November 2011 - 19 Februari 2012

Stage in het buitenland met Zoomvliet College

Landen bezocht: