Mdina 2 Spinola wedstrijdverslag (2) - Reisverslag uit Birkirkara, Malta van Thomas Kools - WaarBenJij.nu Mdina 2 Spinola wedstrijdverslag (2) - Reisverslag uit Birkirkara, Malta van Thomas Kools - WaarBenJij.nu

Mdina 2 Spinola wedstrijdverslag (2)

Door: ThomasKoolsZC

Blijf op de hoogte en volg Thomas

18 December 2011 | Malta, Birkirkara

Birkirkara, Malta - Het is 6:15 als de eerste wekker gaat. Het duurt geen seconde of ik ben helemaal wakker. Terwijl ik het raam opendoe en naar buiten kijk, besef ik dat deze wedstrijd heel anders is dan alle andere wedstrijden. Ten eerste is het natuurlijk in een ander land dan Nederland of België. Daarnaast is het een wegwedstrijd en week voor kerst. Ik heb vernomen dat het regent en sneeuwt in Nederland, niet bepaald de omstandigheden die ideaal zijn voor een wegwedstrijd. De omstandigen waren vandaag erg gunstig en dus niet de normale temperatuur op Malta. Het was ongeveer een graad of 14 vandaag en het had 's nachts geregend. Verder de onorthodoxe afstand van 17,4 km, wat ook een langere afstand is die ik normaal afleg in Nederland.

Eenmaal aangekomen in Mdina, rond half 8 's morgens heb je eigenlijk weinig idee ervan hoe dat zo'n wedstrijd hier eruit ziet. Zonder ergens een startlijn aanwezig, of een doek met de sponsor of iets dergelijks. Gewoon een stel politieagenten en wegregelaars die het boeltje regelen. En toch wisten ze ons precies achtere een denkbeeldige lijn te werken. Aan de start kwam ik Darren tegen, waarmee ik al had afgesproken dat we samen zouden lopen zodat we kopwerk af konden wisselen. Om 8 uur werden we afgeschoten en kwam ik lekker weg. Gelijk al goed vooraan, kleine 20 mensen voor me. Precies de positie die ik van te voren uit had gedacht in te willen zitten. Langs de kant waren mijlpunten aangegeven, die ik van te voren al uit heb gerekend om een indicatie te geven over het tempo dat we liepen.

Het eerste deel van de wedstrijd was erg veel heuvelaf, wat een vertekend beeld geeft over de tussentijd van de 10 kilometer, Darren vertelde dat we op 36 doorkwamen gemeten met z'n gps horloge. Tweede deel was echter meer heuvelop en daar zaten echte kuitenbijters tussen. Het was dan ook niet verassend dat ik ongeveer bij 14 kilometer de bovenbenen begon te voelen die ik ook zo sterk voelde net nadat ik ziek was geweest. Hier kwamen we ook meer het stedelijke gebied in, wat inhoud dat er een stuk meer verkeer was, dat toch goed geregeld werd door de politie. Ik heb niet een keer gehad dat het verkeer me heeft gehinderd. Het begon wat te regenen, wat de stoep gladder maakte, dus niet te veel af kunnen snijden daar. De laatste kilometers waren erg zwaar, kuiten die flink verkrampt waren van het heuvelachtige landschap dat het parkoers toch was. Ik vond het best druk bij de finish qua publiek. Het was natuurlijk nog vroeg, ik was gefinisht om 4 over 9. Een eindtijd van ongeveer 1 uur, 4 minuten en omstreeks 15 seconde. Ik ben niet veel ingehaald, dus zal ook in de top 20 zijn geeindigd. Wat ik wel zeker weet is dat ik 1e man onder 23 jaar was en daar een flinke beker voor heb mogen ontvangen! Foto's houden jullie nog tegoed, die zal ik in de loop van de week ontvangen, net als de exacte uitslagenlijst.

Nogmaals hele prettige kerstdagen gewenst en tot volgende week,

Thomas

  • 18 December 2011 - 16:04

    Suus:

    Toppie bruder!!!

  • 18 December 2011 - 17:00

    E. Janssens:

    Gefeliciteerd! Tja, nu maar eens bedenken hoe je die straks mee naar huis gaat nemen ;-)

  • 18 December 2011 - 17:27

    Peter Kools:

    goeie impressie van de wedstrijd en nu op naar de kerstborrel?
    Misschien nog tijd voor je taken, bijna 25 december, nog vrije dagen in het verschiet?
    groeten en schrijf ze
    pa

  • 18 December 2011 - 18:23

    Liseth:

    Spannend om een wedstrijd te lopen in een totaal ander land, een lange afstand en met een lekker loopweertje in december!
    Oja, de beker die zet je gewoon op je hoofd om mee te nemen, lijkt me wel groot genoeg.
    Om klokslag 8 uur heb ik je vanuit Nederland heel veel positieve energie toe gestuurd, heeft dus wel geholpen!!
    Toppie hoor zo'n lange afstand in deze tijd.
    X Mama

  • 19 December 2011 - 13:13

    Opa & Oma:

    Thomas je bent weer in een goede condietie en dan zoon grote beker nog profciat met je beker
    Thomas nog een vrolijk Kerstfeest je zal de Zondagen ook wel door komen hier is het koud maar we hebben net nog wisten wandelen en woendag hebben wij Kerstfeest van de K B O
    dus weer een dag onder de pannen.
    Groetjes van Opa & Oma.

  • 19 December 2011 - 16:25

    Peter Kools:

    Waar is de huldigings foto Thomas?

  • 19 December 2011 - 20:27

    Thomas Kools:

    Dank jullie wel voor de reacties!
    Geen idee pa, er zijn wel foto's gemaakt, maar door wie, geen idee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Birkirkara

Thomas

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 20333

Voorgaande reizen:

11 November 2011 - 19 Februari 2012

Stage in het buitenland met Zoomvliet College

Landen bezocht: