Een maand Malta (1) - Reisverslag uit Birkirkara, Malta van Thomas Kools - WaarBenJij.nu Een maand Malta (1) - Reisverslag uit Birkirkara, Malta van Thomas Kools - WaarBenJij.nu

Een maand Malta (1)

Door: ThomasKoolsZC

Blijf op de hoogte en volg Thomas

17 December 2011 | Malta, Birkirkara

Hallo iedereen!

Het is weer zaterdag. Tijd om weer een verslagje te maken over wat ik afgelopen week heb meegemaakt. Het is wel wat later dan normaal maar daar kom ik later wel even op terug.

Ik heb nog steeds die lichte verkoudheid die me gelukkig verder niet hindert. Deze week stond voor mij persoonlijk vooral in het teken van de wedstrijd die morgen plaats gaat vinden, de Mdina 2 Spinola race. Voor degene die het opzoeken, Spinola is in St. Julians. De wedstrijd gaat over 17,4 km. Een startnummer ophalen op Malta is moeilijker dan het lijkt, met de meest vage manier om aan te geven waar een winkel zit. Geen adres dus in de mail, op goed geluk naar de winkel toe gegaan. Bleek dat ik nog bij de verkeerde winkel te zijn en ben met behulp van de mensen er toch nog gekomen.

Qua leven hier op het eiland voel ik me echt een inwoner nu. Er wordt ook Maltees tegen me gepraat af en toe, waarop ik dan uit moet leggen dat ik niet van het eiland kom. Ook een familielid van m'n baas vroeg of ik toch wel echt Nederlands Nederlands was, dus niet halfbloed of iets dergelijks. Ook het op mezelf leven begint aardig te wennen. Schoonmaken, koken en wassen is niet zo erg ben ik achter gekomen, zolang je het maar met regelmaat blijft doen.

Op stage gaat alles goed. Nu het tegen het einde van het jaar loopt is er veel administratie die nog bijgewerkt moest worden. Dus daar was een groot deel van deze week mee gevuld. Niet erg, kon mijn lichaam nog goed uitrusten op kantoor zodat ik zo fit mogelijk raak voor komende zondag. Daarnaast ben ik ook nog met Noel naar klanten toegeweest, waar ik toch steeds beter woorden begin te herkennen en woorden die ze veel zeggen. Als we dan weer in het busje zitten vraag ik dan wat woorden dan betekenen.

Het eiland ademt trouwens geschiedenis. Ik heb enorm veel verhalen gehoord van Noel over bepaalde steden en de toch rijke geschiedenis van dit kleine eiland. Soms te veel om allemaal te onthouden maar gelukkig komt hij er vaker op terug. Deze week weer indrukwekkende uizichten gezien. Als je in een hoger gedeelte van Malta bent kan je echt het bebouwde gedeelte van Malta zien, terwijl je dan nog in het (redelijk) onbebouwde deel van het eiland bent. Immense verschillen. Het eiland dat te zien is op de foto in de verte heet Gozo. Deze foto is gemaakt in het noordelijkste puntje van Malta.

Ik sluit mijn verslag hier af, het is iets korter dan normaal maar de indrukken die ik deze week heb gekregen heb ik in de vorige verslagen al kunnen verwerken. Daarnaast begint het al laat te worden, de wekker gaat morgen om kwart over 6. In de middag komt het tweede deel van het verslag, wat het wedstrijdverslag is van de Mdina 2 Spinola race.

Ik wil jullie trouwens ook alvast hele prettige feestdagen wensen vanaf een eiland waar er bij 20 graden en een zonnetje kerstversiering in de steden hangt. Een prettige kerst (alvast) en tot morgen!

Groeten, Thomas

  • 18 December 2011 - 08:20

    E. Janssens:

    Succes met de wedstrijd! Ik lees later vast hoe het is gegaan, ben benieuwd of je daar iets op je naam kunt schrijven; misschien hadden we een Zoomvliet shirt moeten regelen!
    Wat die geschiedenis van Malta betreft, in Mdina heb je een aantal leuk opgezette tentoonstellingen die een overzicht geven van wat zich daar allemaal heeft afgespeeld. Vast leuk om eens heen te gaan tijdens de komende vakantie.
    Goed om te lezen dat er even wat meer tijd op je werk is om de administratie bij te werken. Dat betekent vast ook dat je met je assignments bezig bent geweest ;-)
    Take care


  • 18 December 2011 - 10:09

    Peter:

    Na deze week heb je vakantie, of hebben ze op Malta geen kerst recess?
    Inderdaad een optimale gelegenheid om wat aan je busnessplan te werken e.d.
    In Nederland volgt na de droogste november, de natste december maand van twee eeuwen
    Dus je zit nog even goed, geniet ervan en zorg dat je, je tijd goed besteed, wij volgen de activiteiten hier wel via WWW

    groeten pretigge kerst alvast, ook voor je medebewooners @ site

  • 18 December 2011 - 18:15

    Liseth:

    Hoi Thomas, nu snap ik waarom ik je van de week zo weinig online heb gezien, druk, druk, druk.
    Ik moet zeggen dat ik altijd wel uitkijk naar het verslag van je, niet omdat ik je zo mis, (een beetje wel hoor) maar vooral omdat je zo leuk schrijft. Het is telkens weer een reisverslag, met persoonlijke touch.
    Hen je trouwens kerstvakantie of niet meer dan de oficiele vrije dagen?
    Het weer is wel erg mooi daar, uitgezondert die stortbui die je regelmatig hebt. En uit je verslag maak ik toch wel op dat je een lekker kleurtje hebt anders denk ik niet dat ze telkens vragen of je wel een echte Nederlander bent. Lekker he, de zon op je huid en gelijk een kleurtje, van wie zou je dat nu toch hebben.
    Nou alvast heel veel plezier met de kerstdagen, ook voor je huisgenoten, maak het maar gezellig zo met z'n allen.
    X Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Birkirkara

Thomas

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 20333

Voorgaande reizen:

11 November 2011 - 19 Februari 2012

Stage in het buitenland met Zoomvliet College

Landen bezocht: