In de lappenmand - Reisverslag uit Birkirkara, Malta van Thomas Kools - WaarBenJij.nu In de lappenmand - Reisverslag uit Birkirkara, Malta van Thomas Kools - WaarBenJij.nu

In de lappenmand

Door: ThomasKoolsZC

Blijf op de hoogte en volg Thomas

10 December 2011 | Malta, Birkirkara

Hallo iedereen!

Om jullie niet al te ongerust dit verslag te laten lezen, ik ben inmiddels (bijna) helemaal herstelt, op een hele lichte verkoudheid na. Zondag was ik na de training met Darren op tijd naar bed gegaan omdat ik behoorlijk moe was geworden van de training. De volgende dag wat rustiger getraind, maar nog steeds uitgetelt na de training. Twee dagen achter elkaar al om kwart over 9 naar bed gegaan. Voor mij toch vrij uniek. De volgende dag stond ik nog steeds moe op, dit keer met een wat lichte hoofdpijn. In de loop van de ochtend werd deze hoofdpijn erger toen ik tegen stagebegeleider en baas David zei dat ik me niet zo best voelde en hem uitlegde hoe de afgelopen dagen waren gegaan, waarop hij zei dat we dan maar even naar de dokter moesten gaan. Gewoon om het zekere voor het onzekere te nemen, 'je zit in het buitenland met een heel ander klimaat dan dat je gewend bent'. Hij bracht me met de auto naar een dokterspost toe, waarvan hij me vertelde dat het een familiedokter van hun was. De dokter was een oudere man, van ongeveer 70 jaar die zijn opleiding had gedaan in Engeland. Na onderzocht te zijn vertelde hij me dat ik vermoeidheidsverschijnselen vertoonde. Misschien ben ik dan toch drukker bezig hier dan ik zelf doorheb.

Toen we van de dokter terugkwamen heb ik de bus terug naar huis gepakt, ben op bed gaan liggen en in slaap gevallen. De dagen daarna heb ik voornamelijk op bed doorgebracht, slapend of spelletjes op de PSP spelend. Ik vond het donderdag al veel beter gaan, waarop ik besloot vrijdag gewoon weer naar stage toe te gaan. Achteraf ben ik daar wel blij mee geweest, aangezien ik anders meer thuis had gezeten dan op stage was geweest. Ik denk dat de vermoeidheid nu uit mijn lichaam is en volgende week weer een 'normale' week te hebben.

Deze week dus weinig stage gehad, 1 effectieve dag op kantoor en gisteren met Noel naar klanten toegeweest. Ik ben gisteren nagenoeg niet op kantoor geweest dus ben niet in de gelegenheid gekomen om foto's van de kerstdecoratie te maken maar heb nog wel een paar foto's van het eiland kunnen maken. Gisteren was trouwens de dag na de feestdag, waar ik weinig aan heb gehad aangezien ik op bed lag, maar die was ter ere van Maria. Er zijn hier best wat mensen die vrijdag én maandag nog vrij hebben genomen aangezien er dinsdag weer ee feestdag is. Geen ochtendspits dus gisteren maar terug was het wel weer wat drukker. Als er hier een file is sluiten ze gewoon aan, klagen even dat het weer druk is maar de mensen gaan niet constant op hun horloge zitten kijken hoe lang het nog duurt. Dat komt allemaal wel goed, je kan er toch weinig aan doen en het vaak wel snel doorstroomt. Het wordt hier druk op de wegen door de verkeerslichten, niet door ongelukken. Vandar dat je er wat sneller doorheen bent.

Ik heb heel Malta nu gezien en het zou met niet verbazen als ik na mijn stageperiode nog eens terugkeer op dit eiland.

Malta komt trouwens steeds meer in kerstsferen. Af en toe wordt er een kerstliedje op de radio gedraaid maar in de supermarkten is er weinig van te merken. Het is allemaal minder commercieel dan in Nederland. Versiering kleedt het hier allemaal wel leuk aan en het blijft vreemd om kerstversiering te zien als het 20 graden met een zonnetje is.

Op verzoek heb ik nog een recept(je) van een lunch die ik hier op heb. Het heet Ftira. Het brood althans. Hetgeen wat erop zit kan varieren van 'gewoon' eieren met bacon (goed gekruid natuurlijk!) maar ik heb ook nog een andere variant op. Het brood is heel lichtjes besmeerd met tomatensaus, wat gemengde sla, tomaatje tonijn, kappertjes en wat peper om het wat meer smaak te geven. Het klinkt misschien wat vreemd, maar in combinatie met het knapperige brood is het erg lekker!

Volgende week zondag is de wedstrijd Mdina - Spinola (St. Julians) al dus dat schiet al op. Wat ook al opschiet is de tijd dat we hier zitten. Morgen 1 maand en ik moet zeggen dat de tijd te snel gaat naar m'n zin. Ik hoop dat de komende 2 maanden toch minder snel gaan, anders zit ik zo weer in het Nederlandse winterweer!

Tot volgende week,

Thomas

  • 10 December 2011 - 19:31

    Liseth:

    Thomas, blij dat je al wat beter bent. Je wilt altijd al zoveel, het is maar goed de je op stageplek goed geholpen word.
    Jullie hebben wel erg mooi weer gehad vergeleken met wat wij deze week hebben gehad, regen storm, hagel, onweer, en vooruit af en toe zon.
    Ik zal je recept eens uit proberen, alleen wat voor soort brood is het, waar lijkt het op?
    En dat je weer een keer terug zou willen, wie weet, zullen we dan maar mee gaan zodat je ons een rondleiding kunt geven=
    Nou tot de volgende keer,
    X Mama

  • 11 December 2011 - 14:46

    E. Janssens:

    Goed om te lezen dat het beter met je gaat. Tja, al die nieuwe indrukken, nieuwe mensen, nieuwe omgeving, en vast nog een hoop meer dingen; het is niet niks hoor. Maar vergeet ook de tijd voorafgaande aan de stage niet, tel die er gerust bij op! Even rustig aan, even wat vaker gewoon op het dakterras gaan zitten. Let goed op jezelf!

  • 11 December 2011 - 18:19

    Dick Ringelberg:

    Jeetje Thomas, wanneer je al die foto's achter elkaar plakt heb je zo maar een panorama Mesdag van Malta. Wat een kust.
    En sterkte met je ziekte en natuurlijk veel renplezier volgende week zondag!

    groetn,

    Dick

  • 11 December 2011 - 19:43

    H. Oomen:

    Mooie foto's Thomas.
    Als je doorgaat met je receptjes, zit er nog wel een Maltese recipe booklet in.
    Kun je misschien je volgende reis mee financieren.
    Enfin, goed te horen dat je je weer wat beter voelt.
    Take care!


  • 12 December 2011 - 15:07

    Oma En Opa:

    Thomas niet meer ziek worden dat is niet goed dus je bent weer beter en dan zo houden.
    bij jullie is het warm maar hier niet we hbben net wisten wandelen en het zonneke was er bij dan gaat dat wel maar fietsen is te koud.we hebben vorige week naar de kerstmarkt geweest in Maastricht dat was mooi met de trein hetr is daar heel anders dan hier met het eten en overal mee.
    Groetjes Opa En Oma.

  • 16 December 2011 - 16:24

    Tim:

    Mr. Hools,

    Goed om te lezen dat je weer aan de beterende hand bent. Vervelend man zo'n vermoeidheids periode. Hele dag op bed lijkt me ook echt niets voor jou.
    Ben zeer benieuwd naar hoe je wedstrijd gaat verlopen, is toch wel een behoorlijke afstand zag ik! Gewoon even 3:45 per km knallen en dan op het eind misschien wat versnellen, dan komt het helemaal goed :p maar bovenal genieten dat is het belangrijkste.
    Veel succes en nog veel plezier met je resterende maanden daar.

    Box

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Birkirkara

Thomas

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 20333

Voorgaande reizen:

11 November 2011 - 19 Februari 2012

Stage in het buitenland met Zoomvliet College

Landen bezocht: